poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Mój ulubiony de Volaille



Kotlet de Volaille tradycyjnie przygotowuje się z masłem czosnkowo- ziołowym. Moja Mama robi te kotlety na przykład z masłem i zieloną pietruszką i też są cudowne, jednak jako zagorzała wielbicielka pieczarek i innych grzybów, postanowiłam  zrobić de Volaille z pieczarkami i pietruszką. 


Składniki:

  • 2 piersi z kurczaka
  • 250 g pieczarek
  • 2 nieduże cebule
  • łyżka masła
  • pęczek zielonej pietruszki
  • 1 jajko
  • 3 łyżki mąki
  • bułka tarta
  • 2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki pieprzu
  • 2 łyżeczki przyprawy do kurczaka
  • olej

Cebulkę kroję w kostkę, podsmażam na maśle. Kiedy będzie szklista dodaję starte na grubych oczkach pieczarki. Dusze pod przykryciem, aż będą miękkie, a woda wyparuje. Pod koniec duszenia dodaję łyżeczkę soli i pieprzu. Dodaję posiekaną natkę pietruszki.
Piersi myję, suszę i oczyszczam z tłustych elementów i białych błonek. Rozbijam bardzo cienko przez woreczek.




Kiedy pieczarki przestygną nakładam na środek każdego kotleta około 1,5 łyżki farszu i zawijam w roladki. 




Na 3 talerze nakładam kolejno: mąkę, rozkłócone jajko z przyprawami i bułkę tartą. Panieruję w tej kolejności. Przy obtaczaniu roladek mąką dokładniej zawijam roladki. (Mąka sprawi, że lepiej się skleją).




Smażę na dość głębokim oleju, po około 4 minuty z każdej strony, aż będą rumiane.




Podaję z ziemniakami puree z serem i sałatką wielowarzywną (najlepiej z sosem czosnkowym) Voila!!









4 komentarze:

  1. Wygladaja pysznie! Trzymam kciuki Izabelo! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a jak przyrządzasz puree?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do ziemniaków dodaję do prostu 2-3 łyżki masełka albo śmietany (zależy,co akurat mam w domu) i mieszam!!

      Usuń