sobota, 1 września 2012

Kotlety rybne w panierce z płatków kukurydzianych

Może nie jestem zwariowaną fanką ryb, ale od czasu do czasu lubię jakąś przekąsić. Ponieważ jestem przyzwyczajona, że w piątki nie jadamy mięsa, zaczęłam szukać jakiegoś dobrego przepisu na rybę. Naturalnie w sieci przeważają przepisy na rybę w panierce, albo pieczoną w ziołach w piekarniku, co przyznajmy jest dość standardowe... W poszukiwaniu inspiracji trafiłam na bloga  burczymiwbrzuchu, a tam na przepis na domowe paluszki rybne panierowane w...płatkach kukurydzianych. Przepis odrobinę zmodyfikowałam i oto są- kotlety rybne w nietypowej panierce :)



Składniki:


  • 3 duże filety z mintaja (albo innej, ulubionej ryby)
  • 3 jajka
  • mleko
  • 1 kajzerka
  • 2-3 szklanki płatków kukurydzianych
  • mąka
  • przyprawa do ryb
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia




Filety rozmrażam, dzielę na kawałki. Kajzerkę namaczam w mleku, potem siekam. Dodaję do podzielonych kawałków ryby, wbijam jajko, doprawiam. Dokładnie mieszam. Jeśli masa nie klei się wystarczająco, można dodać odrobinę bułki tartej.



 Formułuję kotlety. Na trzech talerzach rozkładam: mąkę, rozkłócone 2 jajka i płatki kukurydziane.





Obtaczam kotlety najpierw w mące, potem w jajku, a na końcu delikatnie w płatkach. Smażę na głębokim oleju, około 3 minuty z każdej strony, aż będą rumiane.





Podaję z surówką z kiszonej kapusty i pieczonymi ziemniaczkami. Smacznego :)


















12 komentarzy:

  1. Wygląda przeapetycznie... A jak zrobiłaś surówkę z kapusty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pół kilograma kwaszonej kapusty, 2 marchewki, jedno jabłko, 1 średniej wielkości cebula, sok z cytryny, sól, pieprz, cukier, olej

      Kapustę płukam i szatkuję. Marchewkę obieram, trę na cienkich oczkach, tak samo jabłko. Cebulę kroję w drobną kostkę. Mieszam wszystko razem, dodaję 2 szczypty soli i pieprzu, szczyptę cukru i około 2 łyżki soku z cytryny. Całość się łączy dzięki odrobinie oleju. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Dzięki za przepis na surówkę! ja podawałam zawsze pokrojoną kiszoną kapustę i dziwiłam się dlaczego tak dobrze nie smakuje jak powinna.eh...nie mam wyczucia. Poczułam się teraz jak wtedy, gdy kuzynka poprosiła mnie o ugotowanie rosołu dla jej dzieci. Powiedziała,że to proste, że warzywa i mięso zalewa się wodą i powoli gotuje. A ja włożyłam do garnka całą kurę z nogami (prawdziwy wiejski okaz z pazurami) do góry, i oczywiście z wnętrznościami. Dosoliłam i smakowało nieźle. Tylko nie wiedziałam skąd brunatny kolor rosołu. Stare czasy, ale wrażenia po zobaczeniu miny kuzynki po powrocie do domu bezcenne.
      Jeszcze raz dzięki za przepis i dzięki o niebiosa, że są takie wynalazki jak komputer i internet!

      Usuń
  2. Nie przepadam za rybami ale takiego kotlecika rybnego chętnie bym skosztowała:) Skradnę przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo milo mi to czytać! :) dziękuję i również ślę pozdrowienia dla Ciebie i dla Twojego chłopaka! i życzę pysznych śniadań! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już wiem co ugotuje w najbliższym czasie!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna taka rybka! Ładnie wyglada! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Domowe paluszki rybne, to jest to! A zastanawiałam się co zrobić jutro na obiad, bo piątek:) Tylko muszę rybę kupić:)

    OdpowiedzUsuń
  7. dziękuję za miłe słowa :) ja bezmięsna i bezrybna więc póki co nie najem się u Ciebie,ale będę podglądać naturalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I bardzo dobrze, bo rybka jest zdrowa ;).

    OdpowiedzUsuń
  9. Rybka wyglada przepysznie! Na pewno w najblizszym czasie sprobuje taka przygotowac, mam nadzieje ze wyjdzie :) 2 Degustator zostal natchniety i rowniez cos (z wiekszymi i mniejszymi sukcesami:)) tworzy :) Buziak:*

    OdpowiedzUsuń